Objednajte do 14:30, expedujeme ešte dnes!
+420 475 209 587 prodej@pikron.sk

Ozubené remene

Ozubené remene patria medzi mechanické synchrónne pohony. Zuby remeňa tvoria s ťažnou kostrou jeden homogénny celok. Remene pracujú bez preklzu a sú schopné zaistiť presný prevodový pomer a presné časovanie všetkých poháňaných remeníc. Vďaka ťažnej kostre, ktorá má malú hrúbku a je uložená v celej šírke remeňa je dosiahnutý veľký prenos výkonu.

Konštruktéri predovšetkým ocenia ich nízku hmotnosť, odolnosť oleju, tichý a bezúdržbový chod a menšie predpätie, ktoré zmenšuje opotrebenie ložísk. Synchrónnymi ozubenými remeňmi možno často nahradiť aj reťazové pohony, ktoré sú menej kompaktné, hlučnejšie a náročnejšie na údržbu.
Filtrovať produkty
Skryť filter
Názov tovaru
Značka
Dostupnosť
Cena
Šírka
Počet
 
PIX
Skladom 90 ks U výrobce 2357 ks
719,37 €870,44 € vr. DPH
ks
PIX
Skladom 183 ks U výrobce 1449 ks
790,57 €956,59 € vr. DPH
ks
PIX
U výrobce 58 ksU Vás obvykle do 7 dní
690,20 €835,14 € vr. DPH
ks
PIX
Skladom 41 ks U výrobce 228 ks
1010,88 €1223,16 € vr. DPH
ks
PIX
U výrobce 62 ksU Vás obvykle do 7 dní
767,54 €928,72 € vr. DPH
ks
PIX
U výrobce 135 ksU Vás obvykle do 7 dní
958,03 €1159,22 € vr. DPH
ks
PIX
Skladom 36 ks
897,99 €1086,57 € vr. DPH
ks
PIX
Skladom 20 ks U výrobce 68 ks
1123,89 €1359,91 € vr. DPH
ks
PIX
Skladom 18 ks
1794,93 €2171,87 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
3387,27 €4098,60 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
4982,64 €6028,99 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
4563,76 €5522,15 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
2113,31 €2557,11 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
6205,16 €7508,24 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
2394,36 €2897,18 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
4920,59 €5953,91 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
4858,53 €5878,82 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
5216,40 €6311,84 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
8481,10 €10262,13 € vr. DPH
ks
-
U výrobcu po 4.6.2025Obvyklá doba dodania.
8837,92 €10693,88 € vr. DPH
ks

Synchrónne ozubené remene sú ploché remene, ktoré sú po celom svojom vnútornom a prípadne aj vonkajšom obvode osadené priečnymi zubami. Vlákno, ktoré tvorí kostru remeňa, je na vyprofilovanej forme navinuté do skrutkovice a následne zavulkanizované (guma) alebo zaliate (polyuretánom) zmesou, ktorá vytvorí telo remeňa vrátane ozubenia.

Bežné ozubené remene sa vyrábajú ako rukáv, z ktorého sa konkrétna požadovaná šírka remeňa odrezáva. Konštrukčné detaily, ako je celková hrúbka alebo výška uloženia vlákna, sa môžu medzi jednotlivými výrobcami mierne líšiť. Vždy ale musí byť zachovaný presný tvar zuba, ktorý zapadá do remenice rovnakého profilu.

Vlákno

  • Oceľové: Používa sa v kombinácii s polyuretánovým telom.
  • Sklené: Používa sa v kombinácii s neoprénovým telom.
  • Kevlar (aramid): Aromatický polyamid kevlar je najznámejším aramidovým (para-amid nylon) vláknom. Vlákno má veľmi vysokú pevnosť a používa sa pri výrobe vysoko záťažových remeňov alebo remeňov určených do vlhkého prostredia. Aramidovým vláknom je možné osadiť neoprénové aj polyuretánové remene.

Telo remeňa

  • Neoprén (CR, polychloroprén): Na výrobu remeňov sa používa v kombinácii so skleným vláknom. Remene sú odolné olejom, vode, ozónu, starnutiu a majú vynikajúce mechanické vlastnosti.
  • Polyuretán: Na výrobu remeňov sa používa v kombinácii s oceľovým vláknom. Remene sú odolné olejom, benzínu, vode, ozónu a majú vynikajúcu mechanickú odolnosť.
  • Špeciálne zmesi: Používajú sa na výrobu vysoko záťažových remeňov.


Profily ozubenia

Lichobežníkový

Lichobežníkový (trapézový) tvar zuba bol prvým profilom, ktorý sa začal používať pri výrobe palcových ozubených remeňov CTB (XL, L, H....). Ozubenie má výbornú mechanickú odolnosť v ťahu. V súčasnej dobe sú preto týmto profilom osadené aj metrické ozubené remene (T,AT), ktoré sa používajú predovšetkým ako hnacie. Pre väčšiu odolnosť a zníženie trenia je u neoprénových remeňov spodná strana zubov pokrytá nylonovou tkaninou.

Polguľatý

Moderný tvar zuba, ktorým sú osadené remene profilu HTD, STD a všetky vysokovýkonné remene (Falcon, Polychain, Blackhawk). Polguľatý zub má oproti lichobežníkovému tichší chod a predovšetkým presnejšie časovanie. Klasický polguľatý zub doznal počas času u niektorých výrobcov ešte niekoľko úprav, ako je drážka na vrchole zuba alebo parabolický tvar so strhnutým vrcholom (STD). Všetky tieto vylepšenia ale vychádzajú z pôvodného polguľatého tvaru a iba zlepšujú nábehové a časové vlastnosti remeňov. Pre väčšiu odolnosť a zníženie trenia je u neoprénových remeňov spodná strana zubov pokrytá nylonovou tkaninou.

Parabolický

Je používaný pre profil STD (supertorquedrive). Tento profil zaisťuje presné časovanie a tiež veľký prenos výkonu, podobne ako profil HTD.

Samovodiaci (selftrack)

Špeciálne prispôsobené ozubenie, ktoré udržuje remeň v stredovej pozícii na remeniciach bez toho, aby museli byť použité bočnice. Existuje niekoľko variantov týchto typov ozubenia:

  • TK, ATK: Klasický profil T alebo AT, ktorý má v strede ozubenia umiestnený vodiaci klin šírky 6mm (K6) alebo 13mm (K13).
  • BAT: Klasický profil AT, ktorého ozubenie je tvarované do oblúka (B).
  • BATK: Klasický profil AT, ktorého ozubenie je tvarované do oblúka (B) a v strede je umiestnený vodiaci klin (K).
  • SFAT: Klasický profil AT, ktorý je v polovici svojej šírky pozdĺžne posunutý o polovicu zuba.
  • EAGLE: Dva rady zubov stúpajú na striedačku vedľa seba v zvislej pôvitému usporiadaniu.
 

Identifikácia remeňa

Pokiaľ nepoznáte označenie ozubeného remeňa, ktorým je váš pohon osadený, je celkom ľahké ho identifikovať podľa nižšie uvedených pravidiel. Označenie remeňa obvykle obsahuje označenie profilu - dĺžku - šírku.

  1. Rozteč zubov

    • Je prvý a najdôležitejší údaj, ktorý musíte zistiť. Rozteč zubov je dĺžka medzi stredmi vrcholov dvoch susedných zubov. Najpresnejšie rozteč môžete určiť tak, že celkovú dĺžku remeňa vydelíte počtom zubov.
  2. Profil ozubenia (tvar zuba)

    • Podľa tvaru zubu a materiálu, z ktorého je remeň vyrobený, určte typ remeňa a vyhľadajte profil so správnou roztečou. Výsledkom by mal byť vyhľadaný profil, napríklad HTD5M, XL, T5, AT5, atď.
  3. Dĺžka a šírka

    • V rozmerovom rade daného profilu vyhľadajte vami požadovanú dĺžku. Tam sú uvedené aj štandardné šírky vrátane správneho označenia.

Jednoduchým spôsobom identifikácie remeňa môže byť vyhľadanie remeňa pomocou parametrickej tabuľky v našom Online e-shope. Pre neštandardné prevedenie konzultujte s našim pracovníkom odbytu.
 

Typy dodávaných ozubených remeňov

Bežné ozubené remene

  • Štandardné remene: Bežné a vysokovýkonné remene z rozmerových radov uvedených v katalógu. Držíme skladom kompletný rozmerový rad všetkých používaných profilov. Väčšinu dĺžok vedieme ako rukáv, z ktorého sa požadovaný remeň a jeho šírka odrezáva v okamihu objednávky.

Samovodiace remene

  • Vzhľadom na to, že samovodiace (selftrack) remene majú vždy zrkadlovo prispôsobenú ľavú a pravú stranu vzhľadom na pozdĺžnu os, nevyrábajú sa vo forme rukávu, ale ako samostatné remene. Tieto remene väčšinou nedržíme skladom a zaistíme ich na objednávku.

Ozubené metráže

  • Metráže sa vyrábajú v zhodných profiloch ozubenia ako bežné nekonečné remene. Štandardná dĺžka role je 30 alebo 50 metrov. Požadovanú dĺžku danej šírky metráže odrežeme v okamihu objednávky.

Výroba a úpravy ozubených remeňov

  • Výroba z metráží „V“: Nekonečný remeň je vyrobený spojením (zvarením) PU metráže. V mieste spoja má remeň 50% pevnosť. Tento typ remeňov je vhodný na transportné účely a ľahšie pohony.

  • Výroba na mieru „FLEX“: Slúži ako plnohodnotná náhrada bežných remeňov štandardných dĺžok. Nekonečný PU remeň je vyrobený klasickým spôsobom bez existencie spoja. Ťažná kostra je neprerušená v celej svojej dĺžke a vo forme je zaliata zmesou polyuretánu.

Mechanické úpravy ozubených remeňov

  • Polyuretánové ozubené remene je možné mechanicky upravovať, napríklad vysekaním otvorov, odfrézovaním časti ozubenia alebo brúsením. Tieto úpravy je možné kombinovať s osadením unášačmi alebo nanesením povrchovej vrstvy na chrbát remeňa.

Ozubené remene s unášačmi

  • Vďaka termickému zváraniu je možné na chrbát polyuretánových remeňov navárať unášače rôznych tvarov a veľkostí. Rozmiestnenie, počet, rozteč a tvar unášačov sa realizuje podľa požiadaviek zákazníka podľa dodaného technického výkresu.

Povrchové vrstvy

  • Na remene je možné nanášať (lepenie, striekanie) transportné povrchové vrstvy. Najčastejšie používanými povrchmi sú supergrip, linatex, celoflex alebo polyuretán.
SpinnerČekejte
Táto webová stránka používa cookies
Aby sme Vám dopriali čo najlepšie používanie nášho webu, ukladáme do Vášho prehliadača malé súbory - cookies. Tie slúžia na to, aby sa Vám s webom dobre pracovalo, aby sme mohli vyhodnocovať jeho návštevnosť a prípadne Vám uľahčili návrat k nám pomocou presne cielenej reklamy. Podľa zákona niektoré typy cookies môžeme ukladať iba s Vaším súhlasom.