V havarijných prípadoch sme vám k dispozícii NONSTOP aj mimo našej bežnej prevádzkovej doby.
Synchrónne ozubené remene sú ploché remene, ktoré sú po celom svojom vnútornom a prípadne aj vonkajšom obvode osadené priečnymi zubami. Vlákno, ktoré tvorí kostru remeňa, je na vyprofilovanej forme navinuté do skrutkovice a následne zavulkanizované (guma) alebo zaliate (polyuretánom) zmesou, ktorá vytvorí telo remeňa vrátane ozubenia.
Bežné ozubené remene sa vyrábajú ako rukáv, z ktorého sa konkrétna požadovaná šírka remeňa odrezáva. Konštrukčné detaily, ako je celková hrúbka alebo výška uloženia vlákna, sa môžu medzi jednotlivými výrobcami mierne líšiť. Vždy ale musí byť zachovaný presný tvar zuba, ktorý zapadá do remenice rovnakého profilu.
Lichobežníkový (trapézový) tvar zuba bol prvým profilom, ktorý sa začal používať pri výrobe palcových ozubených remeňov CTB (XL, L, H....). Ozubenie má výbornú mechanickú odolnosť v ťahu. V súčasnej dobe sú preto týmto profilom osadené aj metrické ozubené remene (T,AT), ktoré sa používajú predovšetkým ako hnacie. Pre väčšiu odolnosť a zníženie trenia je u neoprénových remeňov spodná strana zubov pokrytá nylonovou tkaninou.
Moderný tvar zuba, ktorým sú osadené remene profilu HTD, STD a všetky vysokovýkonné remene (Falcon, Polychain, Blackhawk). Polguľatý zub má oproti lichobežníkovému tichší chod a predovšetkým presnejšie časovanie. Klasický polguľatý zub doznal počas času u niektorých výrobcov ešte niekoľko úprav, ako je drážka na vrchole zuba alebo parabolický tvar so strhnutým vrcholom (STD). Všetky tieto vylepšenia ale vychádzajú z pôvodného polguľatého tvaru a iba zlepšujú nábehové a časové vlastnosti remeňov. Pre väčšiu odolnosť a zníženie trenia je u neoprénových remeňov spodná strana zubov pokrytá nylonovou tkaninou.
Je používaný pre profil STD (supertorquedrive). Tento profil zaisťuje presné časovanie a tiež veľký prenos výkonu, podobne ako profil HTD.
Špeciálne prispôsobené ozubenie, ktoré udržuje remeň v stredovej pozícii na remeniciach bez toho, aby museli byť použité bočnice. Existuje niekoľko variantov týchto typov ozubenia:
Pokiaľ nepoznáte označenie ozubeného remeňa, ktorým je váš pohon osadený, je celkom ľahké ho identifikovať podľa nižšie uvedených pravidiel. Označenie remeňa obvykle obsahuje označenie profilu - dĺžku - šírku.
Rozteč zubov
Profil ozubenia (tvar zuba)
Dĺžka a šírka
Jednoduchým spôsobom identifikácie remeňa môže byť vyhľadanie remeňa pomocou parametrickej tabuľky v našom Online e-shope. Pre neštandardné prevedenie konzultujte s našim pracovníkom odbytu.
Výroba z metráží „V“: Nekonečný remeň je vyrobený spojením (zvarením) PU metráže. V mieste spoja má remeň 50% pevnosť. Tento typ remeňov je vhodný na transportné účely a ľahšie pohony.
Výroba na mieru „FLEX“: Slúži ako plnohodnotná náhrada bežných remeňov štandardných dĺžok. Nekonečný PU remeň je vyrobený klasickým spôsobom bez existencie spoja. Ťažná kostra je neprerušená v celej svojej dĺžke a vo forme je zaliata zmesou polyuretánu.